Untuk paparan terbaik, sila layari menggunakan Mozilla Firefox, Google Chrome atau Safari

0 Menarik: Koleksi SMS Raya | Episodbaru

Thursday, September 09, 2010

 
Anda ingin menghantar mesej/SMS raya menarik kepada rakan-rakan anda ? 
Di era teknologi ICT kini SMS dan kad raya elektronik
melalui facebook, twitter, email (yahoo, msn atau gmail) atau dan sebagainya telah mengambil-alih 
peranan kad raya.  Ternyata cara SMS lebih popular. 
Antara koleksi mesej raya untuk dikongsi bersama ! 
-----------------------------------------
.i.          .i.
* l.l  _£_  l.l *
.l.l_(“”"”‘)_l.l.
:l.:.:.:.:.:i:.:.:.:.:.l: شلآمت هاري راي عيدالفطري.معاف ظاهير دان باطين.
----------------------------------------- 
Anak Jaws Main Gitar
Anak Sotong Main Tabla
Kad Raya Tak Dapat Nak Hantar
Send SMS Je Udah La
Semoga Ingatan Takkan Pudar
Terimalah Ucapan Selamat Hari Raya 
---------------------------------------------------------------------
Kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu...

Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...

Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...

Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...

Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...

Masak lomak cili api
Campo dongan daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
(org kolumpo jgn kocik ati!!)

Selangor/K.Lumpur...

Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Perak...

Gulei tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupei
Pandu hemat ingat kampong
Ase(Asal) teman selamat sampei

Kedah...

Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau

Penang...

Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepaih raya jgn dok triak
Kalu ceti mai kot dapoq

Perlis...

Padangbesaq kecik aja
Tempat siamlalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang

Sabah...
nanti raya sia pulang sabah,
teringin jumpa kawan lama,
hari raya sudah mau datang bah,
dosa lama diampunkan saja..

Sarawak...
bila tiba buka puasa,
kek lapis, terubuk bakar kamek suka,
meh sini kamek mau madah sama kita,
SELAMAT HARI RAYA!!

------------------------------------------------------------------
 air nyior memang power
dipetik oleh berok matyeh
jange poser sambil lewer
lapar bulih pahala tak leh

lompat tikam gelembong boya

teri mandi buat penyeri
bergaya sakan demo beraya
jange lupo amba di sini

gulai kawah sedap sengoti

sedap juga dicicah roti
silap salah kawe tak reti
ampun maaf lebih beerti

pecah kaca pecah gelas

sudah baca harap balas!
 -------------------------------------------------------
Bila kata merangkai dusta..
Bila langkah membekas lara...
Bila hati penuh prasangka...
Dan bila ada langkah yang menoreh luka.
Mohon bukakan pintu maaf...
Salam Aidil Fitri, Mohon Maaf Lahir Batin
--------------------------------------------------------
1.Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, Lambaian Syawal Kian Dinanti, Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, Semoga Kesalahan Dimaafi, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

2.Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan di aidil fitri. Selamat Hari Raya Aidil Fitri

3.Tesalah kata ku ucap sorry, tersalah laku jgn dimaki, Hendak ku ucap salam aidil fitri, rupanya baru Depavali....!! Vanikkam Vasantham Central Am'maa...

4.Di Aidil Fitri Mulia, Maaf Dipinta andainya TERkasar Bahasa TERsilap bicara TERmarah yg x kena TERtanya yg x tentu hala TERsasul yg x sengaja TERpukul kat mana2 TERpinjam harta benda TERmoody x semena2 TERumpat bila2 & macam2 lg yg TERsalah & TERsilap. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

5.Pelita indah lagi berseri, menjadi hiasan di aidil fitri, SMS dikirim pengganti diri, tanda ingatan tak layu di hati, SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN

6.Blm Ramadhan mnjelang kini, Sdhlh tiba masa dnanti, Syaitan & Iblis sdh dgari, Tgllh Jembalang yg baca SMS ini!!!

7.Masak lemang sambil berdiri, Hendak makan di aidil fitri, Nak hantar kad posmen dah cuti, SMS jer boleh ku beri. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI.

8.Ada ketikanya... MATA silap memandang, TELINGA slh mndengar, LIDAH trlnjur brkata, FIKIRAN khilaf mnafsir, & HATI silap mnduga. Mohon maaf atas segalanya, Salam Aiil Fitri.

9.Kini senja mula tiba, tanda alam jadi gelap, tiba waktu berbuka puasa, jgn lupa pelawalah saya, SLMT BRBUKA PUASA

10.I Meet IMAN, TAQWA, PATIENCE, PEACE, JOY, LOVE, HEALTH & WEALTH today. They need a permanent place to stay, I gave them your address. Hope they arrived saftly to celebrate RAMADHAN with U. May ALLAH bless U & family.

11.Askum, sebarkn kpd shbt muslim akan hal ini. Tlh dmaklumkn melalui internet bahawa: AIR SIRAP adalah berdosa diminum!!! ..Di siang hari Ramadhan... SELAMAT BERPUASA

12.SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS See how nice i am, i'm sending U so many SMS!!!

13.Lapar Puasa Terketar2, Bila berbuka lega rasanya, Kad raya tak sempat nak hantar, SMS pun 
kira oklah ye...!

14.Membeli belah dipasaraya, Sambil mengorat anak Pak Ali, Kalau puasa "Selamat Hari Raya" Kalau tak puasa sambutlah "Depavali" "Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin"
-----------------------------------------------
Andai jarak tak kuasa berjabat,
setidaknya kata masih dapat terungkap.
Untuk setiap tutur yang khilaf,
Untuk setiap perangai yang berbekas,
Untuk segenap kerak hati yang tak kunjung luruh,
Ku pinta maaf dengan sepenuh jiwa, seikhlas hati…
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
Maaf Zahir dan Batin.
--------------------------------------------------------------
Ramadhan mubarak sampai ke penghujungnya,
Sinar Syawal mula menjelma,
10 jari disusun maaf dipinta,
Mudah-mudahan amalan diterima Yang Maha Esa,
Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin
----------------------------------------------------
Tangan dihulur tak kesampaian,
Senyum diukir tak kelihatan,
SMS dikirim tanda ingatan,
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
..Maaf Zahir & Batin
-----------------------------------------------------------
Sebening fiber optic,
setinggi tower antena radio,
secepat broadband access,
mohon dibukakan bandwith maaf selebar-lebarnya,
selamat Idul Fitri 1 Syawal
taqaballahu.minna.wa.minkun
--------------------------------------------------------------------
Hari-hari yang kita lalui,
tidak hanya saling berbagi,
namun juga saling menyakiti
Di hari idul fitri ini,
tak hanya maafmu yang kuingini,
namun juga tekad saling menasehati,
untuk terus memperbaiki diri
--------------------------------------------------------------------
Seperti permata yang kembali bersinar
Seperti daun yang kembali menghijau
Seperti air yang kembali jernih
Seperti maafmu membawaku kembali fitri
-------------------------------------------------------------------
Maafkan aku karena mengabaikanmu
Maafkan aku karena menyakitimu
Maafkan aku atas segala kekasaranku
Maafkan aku atas segala kesalahanku
SELAMAT HARI RAYA
------------------------------------------------------------------
Ada ketikanya…
MATA silap memandang,
TELINGA slh mndengar,
LIDAH trlnjur brkata,
FIKIRAN khilaf mnafsir,
& HATI silap mnduga.
Mohon maaf atas segalanya,
Salam Aidil Fitri.
--------------------------------------------
Masak lemang sambil berdiri,
Hendak makan di aidil fitri,
Nak hantar kad posmen dah cuti,
SMS jer boleh ku beri.
SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI.
--------------------------------------------
Di Aidil Fitri Mulia,
Maaf Dipinta andainya
TERkasar Bahasa
TERsilap bicara
TERmarah yg x kena
TERtanya yg x tentu hala
TERsasul yg x sengaja
TERpukul kat mana2
TERpinjam harta benda
TERmoody x semena2
TERumpat bila2
& macam2 lg yg TERsalah & TERsilap.
SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
---------------------------------------------------
Ketupat pulut di atas para,
Hendak direbus di tepi perigi,
SMS dihantar pengganti kad raya,
Tanda ingatan di aidil fitri.
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
------------------------------------------------
Kian Berlabuh Tirai Ramadhan,
Lambaian Syawal Kian Dinanti,
Luhur Hati Ikhlas Kemaafan,
Semoga Kesalahan Dimaafi,
Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin
--------------------------------------------------
Dalam kerendahan hati, ada ketinggian budi.
Dalam kemiskinan harta, ada kekayaan jiwa.
Dalam kelembutan lidah ada keterlanjuran kata.
Dalam gurau dan senda, ada khilaf dan dosa…
Harap dimaafi segalanya.
“Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin”
---------------------------------------------------
Ampun dan maaf andainya aku ini
Terkasar bahasa dalam bicara
Tersilap bicara semasa bersama
Termarah yang tak kena tempatnya
Tertanya tak tentu hala..
Tersasul yang tak sengaja
Terpukul kat mana-mana
Terpekik kuat di telinga
Terhantuk terketuk di kepala
Terpinjam terambil harta & benda
Termoody tak semena-mena
Terumpat bila ada cerita,
Teremail benda yang tak sepatutnya kau terima
Termacam-macam yang kena-mengena.. ,,
Di hari yang mulia sepuluh jari ku hulurkan semua,
Memohon kemaafan atas segala dosa yang ada
Kerana aku masih bernama manusia
Pastinya tak lepas membuat dosa
Semoga dimaafkan,
Salam Aidil Fitri Maaf zahir & Batin
----------------------------------------------------------------------
Seperti sebuah perjalanan hidup,
semua yang telah terjadi tak mungkin terulang.
Semua yang pernah terucap pun pasti berbekas..
hanya doa ku..semoga setiap kesalahan yang kulakukan diampuni oleh Nya
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS
-----------------------------------------------------------------------
Mohon maaf atas lisan yg tak terjaga….
Janji yang terabaikan….
Hati yang berprasangka & …..
Sikap yang pernah menyakitkan….
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA
-------------------------------------------------------
Sungguh cantik kain pelekat, dipakai orang pergi ke pekan.
hari raya semakin dekat, silap dan salah mohon dimaafkan
Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami,
harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang e-mail ini.
Sebelum cahaya surga padam, Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu tobat tertutup,
Saya mohon maaf zahir dan batin….
--------------------------------------------------------------
Apabila ada langkah yang membekas lara…
Apabila ada kata yang merangkai dusta,
dan ada tingkah yang pernah menoreh luka…
dibulan ampunan ini mohon dibukakan pintu maaaf Sedalam2nya
Selamat Idul Fitri
MOHON MAAF LAHIR DAN BATHIN
-------------------------------------------------
Masih ada salah yang tersirat,terucap dan terlakukan
Dibulan penuh keampunan ini.
Mohon Dimaafkan,
Kerana Sesungguhnya Tiada Manusia Yang tak Luput dari Salah,Tiada manusia yang sempurna,Dan…
Sesungguhnya Kesempurnaan itu Hanyalah milik Allah SWT.
Selamat Hari Raya Idul Fitri.
Raih Kemenangan dan Kembali Kefitrah.
Minal Aidhin Walfaidzin,Mohon Maaf Lahir dan Bathin
------------------------------------------------
Sunset ramadhan beranjak pergi…
berganti fajar syawal di pagi hari.
membawa cahaya kedamaian di penghujung ramadhan…
menebar berkah di hari kemenangan.
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Mohon Maaf Lahir Dan Batin
----------------------------------------------
ti@da kaTa seindah ziQir,,
tiAda h@ri seindah h@ri yG fitri ni,,
izinkan k2 tangan bersimpuh maAf,,
4tas lisan yG tak terjaga,,
janji yG terabaikan,,
hati yG berprasangka,, &
sik@p yG pernah mnYakitkan.
Minal Aidin Walfaizin,,moHon maAf lahir & b@Thin
------------------------------------------------
seputih salju di kutub utara,
sebening kasih embun pagi,
selembut angin membelai di sore hari..
putihkan hati dengan Ramadhan,
cahayakan hati dengan sinar fitri
Minal Aidin wal Faizin .
Mohon Maaf lahir dan Bathin.
---------------------------------------------
Bunga Raya Sekuntum Cuma
Mekar Melur Disiram Embun
Aidil Fitri Akan Menjelma
Tangan Dihulur Maaf Dipohon
-----------------------------------------------
Tinggi sungguh terbang Rajawali,
Bintang di langit yang dicari,
Manusia di pagi Raya juga mencari,
Ampun maaf menyusun sepuluh jari
Salam Aidil Fitri from me.
Maaf Zahir dan Batin.
------------------------------------------------------
!J+!d 7np! eheJ !JeH fewe7aS
u!feq J!He7 dv.vw uOHOw
*terbalikkan dulu HPnya kalau mau baca.
Taqaballahu minna wa minkum. Semoga spirit Ramadhan terus bersama kita di sebelas bulan berikutnya.
--------------------------------------------------------
Mata kadang salah melihat. Mulut kadang salah berucap. Hati kadang salah menduga. Maafkan segala kekhilafan. Mohon maaf lahir dan bathin. Selamat hari raya Idul Fitri.
------------------------------------------------------
Jika jiwa sebening air, maka jangan keruhkan. Jika hati seputih awan, jangan mendungkan. Raih kemenangan dengan saling bermaafan. Selamat Hari Raya Idul Fitri.
----------------------------------------------------
Tenggelamnya matahari meratapi berakhirnya Ramadhan, menggamit kedatangan Syawal. Taqoballallohu minna wa minkum, maafkan semua khilafku, mari kita memohon keampunan-Nya.
------------------------------------------------------
Dengan kerendahan hati, aku mohon keikhlasan untuk memaafkan kesalahan diri. Taqabalallahuminawaminkum
Selamat Hari Raya Idul Fitri, Mohon Maaf Lahir Batin
-----------------------------------------------
#HIDUP HANYA SEBENTAR#
SEBENTAR senang
SEBENTAR sedih
SEBENTAR bokek
SEBENTAR berduit
SEBENTAR ketawa
SEBENTAR lagi
$LEBARAN Idul Fitri$
Mohon Maaf Lahir Batin
--------------------------------------------------------
Taqobalallahu minna wa minkum Sebelum takbir berkumandang, Sebelum ajal menjemput, Sebelum jaringan over load, Izinkan daku memohon maaf lahir dan bathin
-----------------------------------------------------
Andai jemari tak sempat berjabat, andai raga tak dapat bertatap, seiring beduk yang menggema, seruan takbir yang berkumandang, kuaturkan salam menyambut hari raya idul fitri, jika ada kata serta khilafku membekas lara, mohon maaf lahir dan batin..
----------------------------------------------
Jika maaf seterang mentari, biarkan ia terbit di hari nan fitri ini.
Sebelum Ramadhan pergi
Sebelum Idul fitri datang
Sebelum operator sibuk
Sebelum sms pending mulu
Sebelum pulsa habis
Dari hati ngucapin MINAL AIDZIN WAL FAIDZIN
MOHON MAAF LAHIR DAN BATIN
-------------------------------------------
Mawar berseri dipagi Hari
Pancaran putihnya menyapa nurani
SmS dikirim pengganti diri
SELAMAT IDUL FITRI
MOHON MAAF LAHIR BATHIN
----------------------------------------------
Kata telah terucap, tangan telah tergerak, prasangka telah terungkap,
Tiada kata, Kecuali saling maaf jalin ukhuwah & kasih sayang raih
indahnya kemenangan hakiki, Selamat Hari Raya Iedul Fitri
-----------------------------------------
“Sepuluh jari tersusun rapi.. Bunga melati pengharum hati .. SMS dikirim pengganti diri Memohon maaf setulus hati Mohon Maaf Lahir Dan Batin”

  Cepat kita hantar mesej raya, masih sempat lagi kan? Ramai kawan-kawan kita sedang tunggu 
sms raya tu hehee =D







Related Posts by Categories



0 comments

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
back to top