Untuk paparan terbaik, sila layari menggunakan Mozilla Firefox, Google Chrome atau Safari

Anda Pasti Lafaz Niat Puasa Ramadhan dan Berbuka Puasa Anda Betul?

Sunday, August 15, 2010

LAFAZ NIAT PUASA RAMADHAN SERTA LAFAZ NIAT BERBUKA PUASA
Sumber: Koleksi Artikel


Sempena Ramadhan 1431 ini, eloklah kita persiapkan diri. Ketahui perkara2 sunat, waktu imsak, waktu berbuka dan lain2 lagi. Niat puasa adalah sangat penting.
Kerana jika tak berniat, puasa anda tu dikira sia-sia sahaja.



Lafaz Niat Puasa Ramadhan (download niat puasa Ramadhan MP3):



Nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis
sanati lillahi ta’aalaa


Ertinya : Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini
kerana Allah Taala.

Lafaz Niat Puasa (Untuk Sebulan):




Ertinya: Sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini
kerana Allah Taala

Lafaz Niat Berbuka Puasa:



Allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin

Maksudnya: “Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang”.

Muslimin dan muslimah sekalian selamat menjalani ibadah puasa..

Download niat puasa versi Upin Ipin MP3
Download niat berbuka puasa versi Upin Ipin MP3


Related Posts by Categories



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
back to top