Untuk paparan terbaik, sila layari menggunakan Mozilla Firefox, Google Chrome atau Safari

3 WAJIB BACA: Cara Mengenal Pasti Produk Dari Kulit BABI!

Monday, December 21, 2009



CARA MENGENAL PASTI BARANG DARI KULIT BABI

Kalau u all perasan, zaman sekarang, perangai remaja Melayu Islam atau
kanak-kanak Melayu Islam terutamanya, telah membimbangkan negara kita
kerana negara kita mesti menjaga imej sebagai negara Islam.

Tetapi mengapa indah khabar dari rupa? Antara faktornya adalah faktor
pemakaian, faktor pemakanan dan faktor didikan agama. Salah satu faktor
yang semua orang tahu, produk yang diperbuat daripada #a*i adalah HARAM!
Maka, tidak hairanlah perangai anak-anak muda Melayu Islam zaman sekarang
seperti itu...

Salah satu cara nak tengok dan kenalpasti barangan yang diperbuat daripada
kulit babi ialah :

1. Tengok dan perhatikan betul-betul struktur kulit yang digunakan. Oleh sebab struktur kulit babi adalah sangat berbeza dengan kulit binatang lain, maka ia sangat mudah untuk dikenalpasti. Struktur kulit babi ini ada 3 TITIK DALAM SATU TOMPOKAN TITIK-TITIK. Cuba belek dan perhatikan, kalau ada 3 titik bertompok-tompok pada kulit tu, maka memang sah, itu adalah kulit babi. Jadi, jangan gatal tangan main beli jer. Walaupun harganya mungkin jauh lebih murah dari barangan kulit lain, tapi janganlah sekali-kali tertipu. 3 titik tompokan itu adalah seperti ini ;




2. Harga barang kulit babi ni biasanya lebih murah dari barangan daripada kulit binatang lain.

3. Biasanya kulit babi ini digunakan pada lapisan dalam sesuatu produk. Contohnya kalau kasut, kulit babi biasanya diletakkan pada bahagian dalam kasut tersebut sebab struktur kulit babi ini agak lembut.

4. Kulit babi ini paling banyak digunakan dalam pembuatan kasut untuk kanak-kanak perempuan dan kasut perempuan dewasa pun banyak juga. Lagi satu, kuilt babi juga banyak digunakan untuk membuat sandal untuk lelaki.

Sila ambil perhatian pada beberapa visual di bawah agar kita tidak tertipu dengan barangan buatan daripada BaBi itu.

Wallahua'lam


Related Posts by Categories



3 komen

Salam..Mesti alert nie..
Dh pernah terjumpa kasut
yg ada 3bintik mcm nie..
Yg sakit hatinya tokey
kedai tu x plk letak notes
ke ape yg kasut tu diperbuat
drp kulit vavi nie..Seb bek
x pegang..Thanks for sharing
da info ya.. :)

December 22, 2009 at 5:47 PM
eb! said...

salam..aah...
kite kene hati2 kan..
bahaya skg, mcne tokey kedai nk gtau kan?
tokey pun cina maaaa
anyway thanx eh komen
slalu la blogwalking sini^-^

December 22, 2009 at 6:52 PM
eb! said...

so berhati-hati kawan2 ;)

December 22, 2009 at 7:31 PM
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
back to top